Content marketing vil sige markedsføring via indhold. Indhold er ikke blot tekster, for det kan også være videoer, podcasts eller grafikker. Ideelt set gør du brug af flere typer content – og tænker valg af medie igennem. Fx er tekst bedst til produktspecifikationer, så skal du lave produktbeskrivelser til din webshop, er tekst klart at foretrække frem for video eller lyd. Andre situationer kræver andet.
Hav en blog kørende
Hvis ikke din hjemmeside har en blog eller en nyhedssektion endnu, var det nok meget godt, at du fik én sat op. For velskrevne blogindlæg eller nyheder behager både de mennesker, der finder vej til din side, og så gør de det også nemt for søgemaskiner at hitte ud af, om de bør placere et link til din side i toppen af søgeresultater, når folk søger på noget bestemt. Men gå ikke hovedkulds til værks.
Smæk ikke uforståelige tekster op
Nogle tror, at de ved at lave indhold spækket med søgeord, som potentielle kunder kunne tænkes at bruge, kan få siden med indholdet skubbet op i folks søgeresultater. Det er sådan set sandt nok, at det er vejen til at lave content, der organisk (altså uden penge er involveret) får en god placering. Men blogindlæg, der er uforståelige, fordi de nærmest bare består af søgeord, vil præstere dårligt.
Overvejer du podcasts? Det gode humør er vigtigt
Hvis dit fagområde er videnstungt, kan det måske give mening at lave en podcast – det forudsætter dog også, du har nogle karismatiske værter med levende stemmer. Nu er det ikke meningen, at en virksomheds podcast skal være spækket med fakta. Faktisk er det fint at lade det gode humør og de kække bemærkninger veje mere end tørre fakta, når du laver podcasts til promovering af dit firma.
Prøv forskellige typer content – og vælg også nogle KPI’er at måle contents performance på.
0 comments on “Lav indhold, der trækker kunder i butikken” Add yours →